De partij die elk jaar weer een hoogtepunt is. De aanmeldingsapp stroomt bijna over van de leuke paartjes die zich opgeven. Er bleven dit jaar maar liefst 36 parturen over (na nog wat laatste wisselingen en afmeldingen). Van beginners tot gelouterde spelers en alles hier tussen in.

Bij de jeugd deze keer niet een heel royale opgave. De jeugdcommissie had de spelertjes over 3 klassen verdeeld en ze konden allemaal 2 wedstrijden spelen. Het vuur en enthousiasme was er niet minder om, prachtig om te zien. Jochum & Merian, Haije & Jesse en Sil & Norah waren vandaag in hun klasse de besten en liepen met de kransen om naar huis. Moet nog wel vermeld worden dat de punten in de welpencategorie wel heel dicht bij elkaar lagen.

In de Eros klasse streden 22 parturen om de prijzen. In de eerste omloop werden in bijna alle wedstrijden veel eersten verkaatst. En dat op een dag dat je de snelheid er in wilt houden 😉. Beginnende kaatsers die begeleid worden, hulp en tips van de tegenstanders, sportiviteit ten top. De 2e en 3e omloop lieten een sneller verloop zien, maar in de halve en hele finales ging het duidelijk om de prijzen. En ja, daar heb je 6 eersten voor nodig. De zachte ballen vlogen links en rechts voorbij, spelers die met oogkleppen op over het veld denderen, heerlijk wat een inzet! Na 5 winstpartijen mochten oudje Gerrie en jongeling Hylke de kransen aan hun muur hangen.

In de Amor klasse met 14 parturen geen beginnelingen. Hier staat iedereen meteen op scherp. Een iets minder spannende 1e omloop (1 partij met 5-5), maar dit werd later ruimschoots ingehaald, met een zeer spannende finale als slotstuk. Na 5-4 6-6 mocht het liefdespaartje Mirthe en Jorrit de kransen terecht op komen halen. De prijzen in de vorm van tegoedbonnen bij Grandcafe Levels vielen in de smaak. Leuk om als pearke nog een keer op pad te gaan.

De wedstrijdsponsoren van deze partij waren Loonbedrijf Lageveen, Dunnewind Funderingstechnieken en Overal Trans Achlum.

Uitslagen :

Jeugd: