Dat het kaatsen op dit moment de populairste sport is in Achlum staat buiten kijf. Elke partij staan er meer deelnemers op de lijst! De mannen gingen via de app met elkaar in overleg hoe het schema zo op te stellen dat ze van de EK wedstrijd van het Nederlandse Elftal niks hoefden te missen. Deze keer ook een 40+ categorie beperkt. (Dat beperkt gaat dan over het aantal deelnemers 😉). Het onweer met de hevige regenbuien op vrijdag maakte dat de finales niet uitgespeeld konden worden. Helaas, helaas. De partijen werden allemaal doorgeschoven naar de komende week en inmiddels hangen de kransen allemaal bij de winnaars aan de muur.

Bij de jeugd streden in elk van de 3 klassen de kids middels een poule om de prijzen. Elke avond 1 partij, dan kunnen ze toch nog lekker vroeg op bed. Met de zachte bal moet je je techniek soms ff aanpassen en dat ging de meesten prima af. In de B-poule bleef het spannend tot het laatst en gaven de tegeneersten de beslissing. Sil en Senne wonnen de welpen poule, Jesse en Merian wonnen bij de pupillen en Rudmer en Rutmer wonnen de schooljeugdpoule. Super goed gedaan jeugd!

Bij de dames maar liefst 10 parturen, een heel gepuzzel om dit goed over de avonden te verdelen. Zo nu en dan werd er gebruik gemaakt van een invaller ivm vaccinaties en testen en dat wordt dan met z’n allen ook weer prachtig opgelost. De parturen van de dames Yntema maakten er een superspannende finale van. Waar het Janine en consorten op een 5-1 voorsprong kwamen, gingen Ilse, Emmy en Marte met de kransen naar huis. Het spel is pas uit na de laatste bal, hoe zuur dit soms ook is.

De 8 parturen bij de mannen wisten alle hoeken van het veld te benutten. Middels 2 poules van 4 konden zij zo hun wedstrijden over 2 avonden verdelen. Ook hier een zinderende finale tussen Jens/Johan en Jorrit/Joris/Douwe. Op de stand van 5-5 6-4 beslisten Jorrit en consorten de partij in hun voordeel. Prachtig!

De kransen en prijzen voor deze partij zijn gesponsord door Velzen Afbouw en Overal Trans.

Uitslagen :

Welpen