Eindelijk kregen we groen licht van Rutte en companen om weer een kaatspartij te organiseren. Het bestuur ging als de wiedeweerga aan de slag om een ledenpartij op poten te zetten. Vrijwilligers regelen voor de catering, voor het leggen van de velden, reclame maken, lijsten maken, protocollen doorspitten, etc, etc.

Zondagochtend 11 uur en het kaatsveld stond vol met kaatsers, een prachtig gezicht! De jeugd was opgedeeld in 3 klassen. De jongsten, met volledige spelbegeleiding, vonden het best wel spannend. Voor de meesten hun eerste echte wedstrijd. En wat deden ze het goed!! Elke omloop werden ze enthousiaster en fanatieker. Kim en Sil wonnen hier de 1e prijs; ze hadden net iets minder tegeneersten dan Benja en Rimmer. Voor Sil en Kim hun eerste krans; ze hebben er thuis vast een mooi plekje voor gevonden aan de muur.

De middelste groep heeft duidelijk al wat meer ervaring. Deze kids kennen het spel, zijn zich meer bewust van hun kwaliteiten (en die van de ander) en strijden tot de laatste slag; dus ook als je 4-1 achterstaat….

Het partuur van Nynke, Haye en Thyme wist deze achterstand weg te werken en fietsten dan ook met de mooie prijzen en kransen naar huis. Berend en Jelmer hadden zich prima staande gehouden, maar moesten genoegen nemen met een mooie 2e prijs.

De 6 oudste jongens gingen een individuele strijd aan met elkaar. Loting middels 3 aparte lijsten en elke keer andere maten. Wat een vuur en strijd hebben deze jongens geleverd en wat zijn ze aan elkaar gewaagd! Dit belooft wat voor de toekomst. Sander won hier een mooie 2e prijs en Melle nam de krans mee naar huis na 3 gewonnen partijen.

Bij de senioren ontzettend veel jongeren op het veld. De dames waren verdeeld in een A- en een B-poule. Voor alle parturen stonden er 4 omlopen op papier, ohlala. De 5 parturen in de B-klasse lieten erg wisselende partijen zien. Elke omloop kwamen er wat pijntjes bij, maar de dames gingen gewoon door. Na een verrassende uitslag van de laatste partij, trok de lachende derde aan het langste end. Brecht, Jena en Anke wonnen de lekkere prijzen en mooie kransen met 1 punt voorsprong op Annika, Marije en Marlies.

De individuele A-poule met 6 dames begon met een 5-1 partij. Dan zou je zeggen dat de kaarten behoorlijk geschud zijn. Niets bleek echter minder waar. De volgende 2 partijen eindigden in 5-5 en zo kon er in de laatste partij nog van alles gebeuren. Na deze iets minder spannende partij, konden de punten geteld worden. Leonie sprintte nog naar de 2e plek en Janine kreeg verdiend de krans om. De 6 parturen bij de heren kaatsten 3x middels een variapoule. Na 3 omlopen, spannende en saaie partijen, moest er gerekend worden wie naar de finale mochten. Er was geen partuur dat 3x had gewonnen. Wiebe en Migchiel (hun, vervangende, 3e maat kon na de 1e omloop alleen nog aanmoedigen) waren in die finale te sterk voor het drietal Menno, Jurgen en Jan en mochten terecht de kransen op komen halen. Nog een lekker biertje, een gezellig praatje en op naar de volgende partij!!

De kransen en prijzen voor deze partij zijn aangeboden door Scheffer Transport en Technisch Bedrijf Oosterhaven.

Uitslagen :

Jeugd welpen